China 2016 - maandag dag 7

23 mei 2016 - Schiphol, Nederland

Vandaag is onze vertrek dag. Om 600 uur gaan we uit checken en nog ontbijten. Om 7 00 uur vertrekt de bus naar het vliegveld. Gelijk door de deur is de eerste contole. Nou je begrijpt het al: ik mocht natuurlijk doorlopen, maar Marleen werd er uit gepikt. Met een in vloeistof gedoopt staafje wordt er langs haar bagage en haar lijf gegaan. Tja wat de functie daarvan is. Explosieven of drugs geven misschien een geur af wat met zo'n stickje opgevangen wordt. Het stickie gaat namelijk in een apparaatje . Dan mag ze doorlopen. Marleen ziet er ook echt uit dat ze iets bij zich heeft. Crimi uiterlijk haha.

Bij de volgende controle worden er twee andere van onze groep uitgepikt, omdat er een alarm afgaat bij inleveren van de grote koffers. Koffers open en grote controle. Nou dat gaat lekker. Bij de laatste controle zijn Marleen en ik allebei het haasje. Uitgebreid gefouilleerd. Niks gevonden natuurlijk. Hèhè eindelijk door alle controles heen.

En dan is het.....STARBUCKS koffie tijd...Eindelijk mijn eerste echte Starbucksje. Daarna gaan we ons laatste geld verbrassen. Een half uur later dan gepland stijgen we op. De mevrouw die naast me zit gaat ergens anders zitten, waardoor Marleen en ik lekker de ruimte hebben. We kijken film na film na film na film. En dan zijn we er. Een beetje gaar dat wel. De koffers komen redelijk snel. Dat was wel fijn. Als je dan toch naar huis gaat, dan maar zo snel mogelijk. We zeggen iedereen gedag (nou degene die we kennen natuurlijk anders wordt het wel erg veel zoenen) en lopen, natuurlijk met medaille om,  naar buiten, waar Koen, de man van Marleen ons opwacht met voor ieder een bos bloemen. Ik voel me een winnaar.....

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marleen:
    26 mei 2016
    Nou Annika
    Al weer het laatste verslag!! Ik zal het missen!!
  2. Tomma:
    28 mei 2016
    Je bent ook een winnaar.Heel veel respect voor jou!!!! Bedankt voor het mooie reisverslag en de mooie foto's. Hoop je snel weer te zien (met je medaille). Liefs Tomma